Till mitt utbygge tycker jag att det verkar onödigt med råspont och underlagspapp under plåten.
Jag har hört att man kan ha kraftiga bärläkt 45x70 och masonit istället.
Behövs det ingen papp ovanpå masoniten?
Har hört talas om oljad board, är det det man ska ha?
Hur tjock måste masoniten vara? Det är ju 1200mm mellan takstolarna så jag antar att det kommer att hänga ner ordentligt om det är en tunn skiva.
Har också hört om folie. Är det något att ha?