Hej

Håller som bäst på att färdigställa min altan enligt http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=7894 men en sak som jag grunnar på är, i och med att ytrymmet under altanen kommer fungera som en carport + förråd så skall det skruvas upp korrigerat plast eller plåttak under.
Men vilket kommer att väsnas mest då det droppar mellan trallen och ned??
Någon med erfarenhet av liknande?

MVH P
 
Varför inte ett pappat undertak? Borde låta minst av allt!
Kommer väl inte synas ändå?

//A
 
de var en ide men tror dock det är något krångligt att montera detta underifrån eller..

gör man såhär.
1: fäst en 35*120 på sidan av bäslinan med fall
2: häfta fast takpapp underifrån på 35*120
3: spika upp oljehärdad masonite underifrån
4: spika läkt tvärs över 35*120 brädorna

fler förslag??
 
Varför inte spika pappen på din skiva INNAN du spikar upp den? :o

Har du redan lagt golvet uppe så får du allt lossa en del av brädorna och täta skarvarna uppifrån... eller det är en omöjlighet?

//A
 
jo lösningen skall dit underifrån inte precis under trallen.
också ska de vara fall på det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.