Mitt hustak har 17 gr. lutning. Ingen större lutning alltså.
Jag har lagt åldersbeständig plast på boardskivorna för att skydda mot kondens.
På detta har vi ströläkt, bärläkt och tegelliknande plåttak.
Undersidan av undertaket är naturligtvis öppen och ventilerad.
Min fråga gäller plasten, får den vara där ?
Eller får en besiktningsman frispel och börjar hota med Timell o fuskbygg programmet på Tv4 ???:O