Kundundersökningen från Nielsen som poppar upp lagrar inte mitt svar om att slippa svara. Testade även att göra hela undersökningen, men den frågar fortfarande (en vecka senare) om jag vill göra den. Det börjar bli lite irrriterande, men bara lite än så länge. :)

Kör Mac OS X 10.5 och Safari 3.1.2.
 
Samma sak här.
Kör även jag Mac OS X 10.5 samt Safari 3.1.2.
 
Jag besvarade undersökningen men fick popupen igen efter några dagar. Kör Win XP och IE 7.0.
 
Jag antar att den använder sig av Cookies; ni har inte det avslaget?

Edit: Vid närmare eftertanke är det nog inte Cookies. Jag får inte upp pop-upen på jobbet-datorn trots att jag det var på hemma-datorn som den dök upp första och enda gången...

XP och IE 7
 
Redigerat:
Enkäten påbörjades den 22 september och den är programmerad så att den ska dyka upp för var 20e unika besökare. När man väl har besvarat den (eller svarat Nej) så ska den inte dyka upp igen. Just nu har 1602 besvarat den hos oss, men vi blir jätteglada om ännu fler ställer upp och svarar. Tack på förhand. Jag har skickat denna tråd till Nielsen Netratings, vi får se vad vi får för svar.
 
Enkäten är uppbyggd på cookies. Även om man väljer att svara på enkäten eller ej så ska informationen registreras och inbjudan ska ej ske igen. Dock förändras situationen om samma besökare deletar cookien &/eller besöker sidan från en annan webbläsare eller dator, då kommer detta att ses som en ny användare/besökare och enkäten kan då dyka upp igen.

Är det just i förhållandet Mac OS X 10.5 och Safari 3.1.2 det inte funkar?
Farzan, minns du om du rensat cookies mellan omgångarna eller om du bytt webbläsare eller dator?
 
Per Eskilsson skrev:
...
Är det just i förhållandet Mac OS X 10.5 och Safari 3.1.2 det inte funkar?
...
Nope. Även med samma maskin och den är standardkonfigurerad.
Jag jobbar med teknikkonsultation på Mac-sidan dagtid, så jag har koll på felanalysen.
 
Johan Gunverth skrev:
Nope. Även med samma maskin och den är standardkonfigurerad.
Jag jobbar med teknikkonsultation på Mac-sidan dagtid, så jag har koll på felanalysen.
Jag misstänker att cookien inte funkar som den ska i just Safari (oavsett operativ), vad tror ni om min analys?
 
Snailman
jag har inte sett den, kör med IE och goggles verktygsfält, tror en adblock är integrerad i det..- står 86 blockerade för tillfället....
 
Tror att jag kom lite närmare en felanalys angående Mac och Safari. Undersökningen poppar upp om jag byter dator, d.v.s. den håller sig borta om jag använder samma dator för att surfa på byggahus.se. Byter jag sedan dator till en annan poppar den upp och håller sig borta från den denna dator om jag ber om det. Nu poppar den genast upp på den förra datorn som tidigare hade blivit "befriad". Cookien rapporterar alltså vilken maskin som senast användes och stryker den förra i serverns databas över använda IP-nummer.
 
Aha, då förstår jag. Tack Johan, jag har vidarebefordrat till Nielsen och de ska försöka återkomma med information om hur cookien är uppbyggd på måndag.
 
Per Eskilsson skrev:
Farzan, minns du om du rensat cookies mellan omgångarna eller om du bytt webbläsare eller dator?
Rensat cookies har jag inte gjort sen ni uppgraderade men däremot, när du säger det, blir jag osäker på om första gången som popupen dök upp var här på jobbdatorn eller hemma. Andra gången var på jobbdatorn, men...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.