Vi håller på att installera en ny skorsten och firman som drar skorstenen har tagit in en snickare för att växla av takstolar. Snickaren har fakturerat oss direkt men vi tycker ev att det vore bättre om snickaren fakturerar skorstensfirman som i sin tur fakturerar oss för det så att vi har allt hos en leverantör om något skulle visa sig vara fel.
Någon som vet vilket som är bäst, att ha allt på en faktura eller ha snickarens jobb på en separat?
 
Det beror väl på vem det är som anlitat snickaren (ni eller skorstensfirma) och vad ni har för avtal med skorstensfirman.

Är det ni som anlitat snickaren så är det väl lämpligt att han fakturerar er direkt. Det kan i värsta fall vara svårt att avgöra vem som anlitat snickaren. Eftersom han skickat fakturan direkt till er så anser han nog att det är ni som anlitat honom. Kan tänka mig att ni tycker annorlunda...

Har skorstensfirman helhetsåtagande som även ska inkludera modifikationer på takstolarna så är det skortensfirman som ska fakturera.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.