Jag som kan i princip noll om tak undrar om det här är riktigt gjort. Logiskt tänker jag ju att även underlagspappen (röd) borde ligga ovanpå trekantslisten. Nu ligger den under och pappen är genomspikad genom trekantslisten
Ytpappen (blå) ligger redan över allt och är helsvetsad. Behöver man oroa sig och ifrågasätta varför det gjorts på det här sättet eller ser det ok ut?
Tack på förhand!
Ytpappen (blå) ligger redan över allt och är helsvetsad. Behöver man oroa sig och ifrågasätta varför det gjorts på det här sättet eller ser det ok ut?
Tack på förhand!
Det är smart gjort om du frågar mig, det går inte att på något vettigt sätt att forma underlaget likadant utan att det blir sämre.
Hårdrar man det är det inte riktigt en 100% lösning det där om det ser ut som jag föreställer mig, eller lika troligt är det helt rätt men att det bara inte syns på bilden
Normalt använder man inte heller trekantlister på det där sättet längre utan går direkt upp på vertikalen men det funkar att göra det om man vill.
Hårdrar man det är det inte riktigt en 100% lösning det där om det ser ut som jag föreställer mig, eller lika troligt är det helt rätt men att det bara inte syns på bilden
Normalt använder man inte heller trekantlister på det där sättet längre utan går direkt upp på vertikalen men det funkar att göra det om man vill.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
I de instruktioner jag har läst och följt så skall trekantslisten ligga under underlagspappen.Ifihadahifi skrev:
Jag som kan i princip noll om tak undrar om det här är riktigt gjort. Logiskt tänker jag ju att även underlagspappen (röd) borde ligga ovanpå trekantslisten. Nu ligger den under och pappen är genomspikad genom trekantslisten
Tack på förhand!
Eftersom ni nu ju har papptak så är det väl inte någon katastof, men har man tex plåt eller pannor över underlagspappen så blir det ju helt fel med den lösningen då vatten kommer samlas och dras in i listen.
Dessutom får underlagspappen en väldigt brant vikning som kan göra tt den spricker tidigare. Men i ert fall har ni ju ytpappen över nu så det borde kunna hålla även över tid, fast det är förstås en ren gissning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Undergolv med spikad massonit, kan det bli snyggt att ha som golv?
Golv -
Underspikad panel direkt på råspont i gavelsprånget? - brådskande.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur gör jag med underlagspappen vid gaveln?
Tak & Vind -
Skippa underlagspappen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Underlagspappen deformeras i värmen
Tak & Vind