Hej,

Jag har grundrenoverat ett envåningshus och lagt in golvvärme med xps skivor systemet samt gjutit på med
Webervetonit 130 core Comfort Plaano för att få ett jämnt värmegolv med bra ljuddämpning. Detta blev också lätt slipat så det är minimalt med kast i det.

Nu är frågan om jag kan lägga vinylklick direkt på detta utan underlägg? Vi har beställt Tarkett Starfloor Click 55.

Om det behövs underlägg så har jag foam från laminatgolv tillgängligt, går detta att använda eller vad är skilladen mellan vinyl och laminat underlag?

Mvh. Patrik

Nyfiken på hur resultatet blev för er? Står inför liknande uppgift nu och velar om vi ska lägga foam som vi har kvar sedan tidigare eller om det blir för mjukt. Hur gjorde ni och erfarenhet av det?

Vi vågade inte chansa så vi sålde bort det vi hade sparat från laminatet och köpte nytt som var tänkt för vinylgolv. Fick aldrig svar på om det skulle ha gått men det som var ämnat för vinyl var tunnare och mycket hårdare pressat.

Jag är nöjd att det blev lagt underlägg för skillnaden när jag provade studsa en golfboll med och utan underlägg var helt klart märkbar.

• Gilla
Eapelqvist
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.