2 078 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Underlag klinkers
Hej
Ska snart ta och lägga klinkers i hallentrén.
Just nu är det plastmatta/spånskiva/platonmatta/betongplatta.
Ska jag riva bort allt och lägga fix och klinkers eller ta bort plastmatta, dit med golvgips och sedan klinkers. Kommer inte ha ngn golvvärme.
Ytan som ska "klinkas" är ca 6 kvm, huset är byggt -76.
Ska snart ta och lägga klinkers i hallentrén.
Just nu är det plastmatta/spånskiva/platonmatta/betongplatta.
Ska jag riva bort allt och lägga fix och klinkers eller ta bort plastmatta, dit med golvgips och sedan klinkers. Kommer inte ha ngn golvvärme.
Ytan som ska "klinkas" är ca 6 kvm, huset är byggt -76.
Började riva i hallen idag och fick lite huvudbry.
Visade sig att golvet är uppbyggt av platonmatta/frigolit 50mm/lumppapp/spånskiva.
Kommer inte att funka med golvgips därför att klinkers kommer hamna ovanför ytterdörrens tröskel.
Vill inte flytspackla heller så jag funderar på att byta ut cellplasten 50 mot dito 30mm. För att sedan dit med spånskiva och därefter golvgips.
Kommer man förlora märkbart i isolering med att gå ned till 30mm.
Ingen golv värme kommer att monteras, dock har vi luftvärmepump monterad precis vid hallen.
Visade sig att golvet är uppbyggt av platonmatta/frigolit 50mm/lumppapp/spånskiva.
Kommer inte att funka med golvgips därför att klinkers kommer hamna ovanför ytterdörrens tröskel.
Vill inte flytspackla heller så jag funderar på att byta ut cellplasten 50 mot dito 30mm. För att sedan dit med spånskiva och därefter golvgips.
Kommer man förlora märkbart i isolering med att gå ned till 30mm.
Ingen golv värme kommer att monteras, dock har vi luftvärmepump monterad precis vid hallen.
Klicka här för att svara