Jag håller på med växthuset och ska lägga marksten 210x140 mm. Just nu ligger det markduk och ca 10 cm makadam. Jag räknar med att fylla upp ytterligare ca 5-6 cm innan stenen. Hur gör jag bäst? Några cm stenmjöl 0-4 och sen padda? Annat?

• Gilla
bjanha
  • Laddar…
BiFuel BiFuel skrev:
Jag håller på med växthuset och ska lägga marksten 210x140 mm. Just nu ligger det markduk och ca 10 cm makadam. Jag räknar med att fylla upp ytterligare ca 5-6 cm innan stenen. Hur gör jag bäst? Några cm stenmjöl 0-4 och sen padda? Annat?
Blir väl till att beställa en storsäck stenmjöl om ingen kommer med motråd

Skulle rekommendera att hämta stenmjöl 0-4 direkt på bergkrossanläggning. Kostar några hundralappar per ton.
Har du boggiesläp så kan du lasta på 1 kubikmeter.
Hur mycket behöver du?
Är en liten lurighet, säljs med densitet ca 1.65 dvs
1 kubikmeter 1.650 kg.
Det du ska räkna med är att du packar den med markvibrator och då blir det ca 2.2 i densitet.

Så 5 cm tjockt ,15 kvm yta blir 750 liter vilket är 1.650 kg.

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Skulle rekommendera att hämta stenmjöl 0-4 direkt på bergkrossanläggning. Kostar några hundralappar per ton.
Har du boggiesläp så kan du lasta på 1 kubikmeter.
Hur mycket behöver du?
Är en liten lurighet, säljs med densitet ca 1.65 dvs
1 kubikmeter 1.650 kg.
Det du ska räkna med är att du packar den med markvibrator och då blir det ca 2.2 i densitet.

Så 5 cm tjockt ,15 kvm yta blir 750 liter vilket är 1.650 kg.
Grejen är att jag kan få 1 kubik inkl hemleverans för 900 kr. Och det räcker till ett 10 cm lager om jag så vill. Har inget eget släp så inte mkt att tjäna på att hyra det och köra själv.

BiFuel BiFuel skrev:
Grejen är att jag kan få 1 kubik inkl hemleverans för 900 kr. Och det räcker till ett 10 cm lager om jag så vill. Har inget eget släp så inte mkt att tjäna på att hyra det och köra själv.
Trodde att det kostade betydligt mer.
Då hade jag också tagit hemleverans!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.