Hej!
Jag har precis påbörjat att riva ner det gamla kaklet i mitt kök som ska renoveras under semestern. När jag knackar bort plattorna hänger det med en hel del vägg. Min vägg består av ca 2,5 cm puts på en tegelvägg. När jag kaklar vill jag ju ha en jämn och fin yta att kakla. Har fått tips om att använda gipsbruk.
Vad är era erfarenheter av gipsbruk? Har hört att brinntiden skall vara väldigt kort. Hur fungerar det om man vill jämna till det i efterhand? Är det ett slipbart material?