Hej! Jag har beställt fönstermålning på alla fönster i mitt hus. Framför allt flagade färgen på ovanvåningen åt söder och väster. Tidigare ägaren säger att fönstrena målades om 2013.

Nu undrar jag - är det en bra idé att stryka på lite färg årligen på de ställen där jag vet att det flagade innan målningen? Eller ska man vänta till man ser att det börjar spricka lite? Att beställs fönstermålning vart femte år vill man ju gärna slippa...

Tacksam för era råd.
 
Om de målades för fem år sen och det börjar spricka redan nu då har det varit ett dåligt underarbete. För att färgenska sitta kvar då ska den gamla färgen slippas bort och målas på nytt. Jag har oxå målat fönstren år 2013 men det ser ut som det var målat igår.
Det är ingen bra ide att måla på varje år, det hjälper inte ett dugg och färgen kommer inte att sitta kvar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.