Om de målades för fem år sen och det börjar spricka redan nu då har det varit ett dåligt underarbete. För att färgenska sitta kvar då ska den gamla färgen slippas bort och målas på nytt. Jag har oxå målat fönstren år 2013 men det ser ut som det var målat igår.
Det är ingen bra ide att måla på varje år, det hjälper inte ett dugg och färgen kommer inte att sitta kvar.