Vår trädgårdstrapp skulle behöva underhåll eftersom att stockarna börjat lossna. Söker nu svar på följande frågor:
1. Hur kan vi få fast de stockar som börjat lossna?
2. Finns det något sätt att underhålla för att förhindra ytterligare förskjutningar av stock/sten? Att rensa växtligheten gissar jag är ett ofrånkomligt behov
1. Hur kan vi få fast de stockar som börjat lossna?
2. Finns det något sätt att underhålla för att förhindra ytterligare förskjutningar av stock/sten? Att rensa växtligheten gissar jag är ett ofrånkomligt behov
Haha jag var jäkla nyfiken på vad en trädgårdsattarap var för nåt... men tydligen läser jag som en kratta
I fallet med din trappa ser det väl lite ut som om du skulle behöva lyfta, och göra o underarbetet, stenstegen ser ut att sjunka och stockarna lossnar.
Då kan du minska möjligheten för att växter ska komma upp också.
Om det finns någon temporär Quickfix som kan hålla nåt eller några år vet jag inte men hade det varit min trappa hade jag stått ut ett år och gjort det nästa, iaf om den inte är direkt farlig och sockarna glider iväg.
I fallet med din trappa ser det väl lite ut som om du skulle behöva lyfta, och göra o underarbetet, stenstegen ser ut att sjunka och stockarna lossnar.
Om det finns någon temporär Quickfix som kan hålla nåt eller några år vet jag inte men hade det varit min trappa hade jag stått ut ett år och gjort det nästa, iaf om den inte är direkt farlig och sockarna glider iväg.
haha!S Svanteman skrev:Haha jag var jäkla nyfiken på vad en trädgårdsattarap var för nåt... men tydligen läser jag som en kratta
Låter klokt. Tack för råden!
Skråskruva fast stockarna från "nersidan" för att hålla kvar dem på plats lite längre. Krävs långa skruv som när I kärnan på sidostockarna och ev att förborra en bit.
Sen en dunk ogräsättika för att hålla nere växtligheten.
Eventuellt kan sedan lite fogsand göra det aningen mer stabilt. En säck kostar 50- 60 kr så det skadar inte att testa
Eventuellt kan sedan lite fogsand göra det aningen mer stabilt. En säck kostar 50- 60 kr så det skadar inte att testa
Stort tack för råden. det blir att fixa skruvarna först!Z z_bumbi skrev:Skråskruva fast stockarna från "nersidan" för att hålla kvar dem på plats lite längre. Krävs långa skruv som när I kärnan på sidostockarna och ev att förborra en bit.
Klicka här för att svara