Hej!

Jag undrar vad ni hade gjort här? Har dragit bort gammal strukturtapet som delvis satt på bredspacklad vägg och delvis masonitskivor. På många ställen är det kvar rester från tapeten, lite remsor/papper som sitter kvar med klistret. Annars är väggen inte särskilt ojämn.

Jag vill sätta ny tapet så småningom. Tänkte först sätta en fiberduk.

Frågan är hur man lättast gör underarbetet? Måste man exempelvis bemöda sig med att ta bort alla tapetrester, eller är fiberduken någorlunda förlåtande?

Oscar
 
  • Vägg med rester av strukturtapet och bredspackel, redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.