Hej kära vänner.
Går i tankarna att göra en tvättstuga i källaren.
Huset är från 1945 så plattan är inte isolerad. Under huset är det gammal sjöbotten och det är runt 30 meter ner till berget.

Vill ha golvvärme och klinkers.
Min fråga är om jag måste bila ur nuvarande golv, gräva ur leran så att jag får i 20cm singel, en 10a markisolering och sen en 10 betong. Eller om jag kan gräva ur nog för att gjuta 15cm eps och sen lägga elslinga och flyta.

Tacksam för hjälp.

Mvh Oskar
 
Istället för 20 cm singel så hade jag lagt 10 och sen 20cm cellplast
 
  • Gilla
Oskar81
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.