Hej! Ska ta och fixa till nya lägenheten innan man flyttar in och tänkte först måla i sovrummet men jag vet inte riktigt hur man ska göra underarbetet. På väggarna sitter det tapet på en tapet som sen förra ägaren målat vitt på och inte gjort speciellt noga, för det har blivit bubblor och upphöjningar. Sen har skarvarna på tapeten gått upp vid fönster och lister med. Hur ska jag göra för att få bort bubblorna osv så min målning blir snygg?

Riv bort alla tapeter och bredspackla.

Riv bort så mycket du kan, spackla, slipa och sätt sedan på renoveringsväv som täcker över det där sista lilla som du inte fått till. Sedan kan du måla eller tapetsera som du vil lha det.

Okej tack så mycket för svaren!:)

Anna_H skrev:
Riv bort så mycket du kan, spackla, slipa och sätt sedan på renoveringsväv som täcker över det där sista lilla som du inte fått till. Sedan kan du måla eller tapetsera som du vil lha det.
Spacklar man ordentligt behöver man ingen väv. Sätter man upp väv behöver man å andra sidan inte vara lika nogrann med spacklingen.

"Underarbete i sovrummet". Den titeln lockar till intressanta associationer. Min första tanke utan att ha läst frågan var att underarbetet i sovrummet, om du satsar på att göra grovjobbet på lördag, är att börja med disken på måndag. :)

Ursäkta sidospåret...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.