Ska lägga 5 cm gårdsgrus på en uteplats. Undrar nu hur vi ska göra med underarbetetet. Det ligger redan 15 cm packad bergkross. Hade tänkt att lägga ett mellanlager med 5 cm makadam för dränering, innan jag lägger på gårdsgruset. Nu har byggaren lagt en markduk mellan bergkrossen och makadamet. Känns onödigt, eller är det bra? Blir det inte stabilare om makadamet läggs direkt på bergkrossen? Fråga 2, ska makadamet packas med markvibrator?
Tacksam för svar!