Hej, försöker återuppliva denna tråd och hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har en 12 år gammal Siemens inbyggnadsugn HB63AB511S/35. Den började plötsligt bete sig som många beskriver i denna tråd. Dvs. den går inte att stänga av eller ändra program eller temperatur, varmluftsfläkten går och värmen kör på max. Efter en stund går jordfelsbrytaren. Då många lyckades lösa detta problem genom att byta varmluftselementet så gjorde jag detta. Tyvärr kvarstår problemet. När jag tog bort plåten bakom så ser det ut som det är en del brännmärken runt fläktmotorn (se bild). Är detta normalt? Är det värt att byta fläktmotorn som kosta ca 600 kr (ej original)? Kan det vara något annat som kan orsaka att ugnens beteende? Tacksam för alla förslag. Med vänlig hälsning, Anders