Kom hem från jobbet, glaset till ugnen hade exploderat. Hela golvet var täckt av splitter. Ugnen hade inte använts på någon vecka och ingen var hemma när det hände så det var inte pga åverkan.
Det är en gammal Electrolux från 2008 så garantin gäller ej. Men kan man få skadestånd, kompensation eller prisavdrag vid inköp av ny ugn?
Staffan
Det är en gammal Electrolux från 2008 så garantin gäller ej. Men kan man få skadestånd, kompensation eller prisavdrag vid inköp av ny ugn?
Staffan
Dom du skriver inga garantier? har nått annat skadas så är det väll hemförsäkringen som gäller?
Annars kanske en ny lucka finns att köpa som reservdel. Electrolux brukar ju ha utbud av reservdelar. Bara söka, använd numrena som finns på en vitlapp nånstans vid ugnen. På min ugn sitter den på sidan av luckan.
Annars kanske en ny lucka finns att köpa som reservdel. Electrolux brukar ju ha utbud av reservdelar. Bara söka, använd numrena som finns på en vitlapp nånstans vid ugnen. På min ugn sitter den på sidan av luckan.
Nej, ugnen är ju nästan 20 år. Kolla din hemförsäkring så ser du hur åldersavdrag funkar.
Glaset har fått sig en smäll vid något tillfälle och spänningarna blev till slut för stora.
Byt glas eller hela ugnen.
Glaset har fått sig en smäll vid något tillfälle och spänningarna blev till slut för stora.
Byt glas eller hela ugnen.
Klicka här för att svara
