Hej på er, tänkte få upp 45 reglar till ett altantak. Har inte fri höjd mot vägg så det räcker och vill inte lägga dom uppe på taket. Skulle behöva sätta dom enligt bild i takfoten. Finns det balkskor som skulle kunna funka? De skulle ju behöva vara en bra bit från 90 grader och ha en fot på typ 12cm. Inser att det inte kommer hålla någon direkt snötyngd så kommer få bära av med en balk utanför.
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
IOM att jag inte har den höjden jag skulle vilja ha så blir det inte mycket kvar av stolarna att fästa i. Och gå in till väggen under takfoten går inte heller. Blir för lågt. Tanken är att ”ställa” taket på golvet och inte hänga taket i huset utan bara fästa det.Matti_75 skrev:
Ja det får nog bli så. Har tänkt få dit 45*195’or. Hade gärna haft samma att lägga dom på mot ytterväggen men kommer inte få plats för fönstrens skull. Kanske räcker med en 140 på väggen om jag sätter stolp under den ner mot golvet.F fribygg skrev:
Min första fundering är ju om takfotsbrädan håller för att sätta altantak i. Tror inte det!
Varför så stort som 195 regel? väldigt långa?
Produkter som diskuteras i tråden