Hejsan!

Hoppas alla har en trevlig lördag.

Jag heter Andreas och har nu registrerat mig på forumet, till slut.

Tyvärr är jag i lite behov av god rådgivning huruvida jag skall gå an på det här nyslipade betonggolvet som är i en lokal jag renoverar.
Slutmålet är att Epoxi måla golvet, men har en bit kvar med att fylla i alla hål och laga sprickorna för att få golvet något jämnare än vad det var innan.

Som ni ser enligt bilderna nedan så är det olika skador i golvet.
Jag är i dilemma på hur jag ska bära mig åt att jämna dem värsta.

I en av bilderna finns en längsgående trä kil mitt i golvet, vi högg ner 4 cm av kilen, och i efterhand så gick mejselns fritt genom kilen. Så springan är förmodligen rakt igenom betongplattan.

Vad för bruk bör jag använda och behöver jag vidta några speciella åtgärder innan man toppar bruk över träkilen i springan?

1179pog.jpg
k12kv5.jpg
2w1tsg8.jpg
2aflfko.jpg
e84rqq.jpg
1ruqs9.jpg

S
finns ju som inget rätt svar. på hur skall göra med sprickor. men för just din platta är sprickorna så stora och många att du skulle behöva bila upp hela din platta.
dock finns ju det kortvariga lösningar på ditt problem. fylla dina sprickor med tre delar cement och en del vatten.

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
SBH skrev:
finns ju som inget rätt svar. på hur skall göra med sprickor. men för just din platta är sprickorna så stora och många att du skulle behöva bila upp hela din platta.
dock finns ju det kortvariga lösningar på ditt problem. fylla dina sprickor med tre delar cement och en del vatten.
Jag föreslog att bila upp hela plattan, men det är dessvärre ingen åtgärd som är möjlig.
Plattan kommer inte belastas med större tyngder, behöver därför bara lite råd på vad som vore bäst att fylla dem med, behöver namn på produkterna, fabrikaten etc. Det är i det området "mitt skepp sjunker".

S
AndreasHogskolan skrev:
Jag föreslog att bila upp hela plattan, men det är dessvärre ingen åtgärd som är möjlig.
Plattan kommer inte belastas med större tyngder, behöver därför bara lite råd på vad som vore bäst att fylla dem med, behöver namn på produkterna, fabrikaten etc. Det är i det området "mitt skepp sjunker".
portlandcement valfritt fabrikat

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.