om du vill ha lägre u-värde för att impa på polarna så kan man ju jaga på hur långt som helst med 600mm block el dyl, men om det är för att spara pengar på uppvärmningen så blir det lite bortkastat... du lägger mer extra pengar på tjockare väggar än du kan spara in under överskådlig tid.
Som jag förstått av en del diskussioner här så mäter inte alla u-värden på samma sätt. Man måste kolla på helheten för huset. Spelar liksom ingen roll om du har bästa möjliga väggar och sen fyller en hel vägg med glaspartier som släpper ut värme...