Med detta menar jag inte vitvaror med minimalt med buller/brus, jag menar vitvaror som helst inte har en högtalare alls! När vi flyttade in i vår bostadsrätt var det nya fina vitvaror överallt, massa smarta funktioner, och satan vad de piper! Spishällen piper varje gång man trycker på något, tex öka värmen från 5 till 6, 6 till 7 osv. Ugnen piper fem hiskeligt aggressiva pip när den kommit upp i temp (vad var det för fel på att ha en lampa som slocknar?). Tvättmaskinen väcker den som sover två rum bort med sitt evinnerliga pipande. Ja ni hör. Ser noll funktion med dessa envetna ljud.

Kommer behålla den gamla hederliga keramikhällen då den helt saknar högtalare när vi flyttar till huset men resterande vitvaror behöver tyvärr införskaffas. Tips på tysta vitvaror?

Hej,

Mitt bästa tips är att stänga av de ljudfunktioner som går att stänga av.

Åtminstone för tvättmaskin och torktumlare finns möjligheten att stänga av ljudet på de flesta maskinerna. Leta upp manualen till dina maskiner så tror jag du kommer att bli glatt överraskad, även om det kanske inte gäller för alla dina vitvaror.

• Gilla
Vrana
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.