Hej!

Har köpt ett hus som endast är eluppvärmt, som det mesta här i Norge.
Det sitter 4 stora fönster i vardagsrummet som börjar dra på åren, men de ska vara energifönster så vi tänkte testa att behålla de över vintern och se hur det går.

Hade tänkt att sätta nån form av värmekälla under för att motverka kallras, men det är inte så mycket plats, 29cm från golv till fönsterkant. Det rekomenderas att man sätter elementen 15cm från golvet och 5cm från fönsterkanten, inte mycket plats kvar..

Har kollat på vanliga element men de är oftast runt 25-23cm vilket blir lite tight kanske?
Kollat runt på värmelister men det verkar mest vara för kontorsbygg och liknande.
Nån som har några bra ideer på vad man bör göra?
 
Finns ju element för att fälla in i golvet men det blir ju ett ordentligt projekt.

Förstår jag det rätt att du vill ha ett element som är i överkant 29cm från golvet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.