Hej,
Jag studerar till snickare och är ute på praktik, var ute och rev för ett läckage häromdagen och ska skriva dagbok vad jag gjort. Jag är lite osäker på vilket material det är bakom plyfan på bilden, någon som vet?

• Öppning i vägg med exponerade rör och isoleringsmaterial bakom en avlägsnad plywoodskiva.
P PontusME skrev:
Hej,
Jag studerar till snickare och är ute på praktik, var ute och rev för ett läckage häromdagen och ska skriva dagbok vad jag gjort. Jag är lite osäker på vilket material det är bakom plyfan på bilden, någon som vet?
Svårt att se, kan du ta en bild lite närmare ifrån?
Och kanske en pil, eller ett finger, som visar var det material du undrar över är på bilden.
Är det ett fönster eller vad?

Och naturligtvis: Välkommen till Bygga Hus-forumet PontusME!

Tack för välkomnandet =)

Såg att det blev en liten dålig bild så jag har bifogat en ny och ringat in i rött ämnet jag menar.
Det är alltså en del av en innervägg vi har öppnat upp för att hitta en läcka.

• Del av en öppnad innervägg med synlig isolering och rör, röd ring markerar fokusområdet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du har praktik så ska du ha en handledare att fråga då sådana här situationer uppstår. Ställ frågan till denne

P PontusME skrev:
Tack för välkomnandet =)

Såg att det blev en liten dålig bild så jag har bifogat en ny och ringat in i rött ämnet jag menar.
Det är alltså en del av en innervägg vi har öppnat upp för att hitta en läcka.
Försöker med lite ”hjälp till självhjälp”, i följande länk finns materialet uppräknat,
https://byggmaterialguiden.se/olika-byggmaterial/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.