5 584 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
tyg till rullgardin
Har googlat och mailat men utan lycka, så jag hoppas någon här inne kan hjälpa mig
Tanken är att bygga en egen rullgardin då den ska bli smart, allt är löst utom den viktigaste i allt ihop tyget.
Var kan man köpa mörkläggnings tyg som är ca 230cm bred höjden behöver vara runt 150-160cm
Tanken är att bygga en egen rullgardin då den ska bli smart, allt är löst utom den viktigaste i allt ihop tyget.
Var kan man köpa mörkläggnings tyg som är ca 230cm bred höjden behöver vara runt 150-160cm
Det kan nog vara värt att köpa en rullgardin på någon nätbutik. Tex persienbutiken eller liknande. Tyvärr blir nog frakten dyr med den bredden.
Edit: Ska du ha en egen stång kan du ju köpa den rulad på fel håll. Men jag tror inte att du bygger den billigare än du kan köpa den komplett.
Edit: Ska du ha en egen stång kan du ju köpa den rulad på fel håll. Men jag tror inte att du bygger den billigare än du kan köpa den komplett.
tyg.se har mörkläggningstyg i många färger. Har både grå och gröna hemma. Ingen rullgardin utan gardiner som hänger på stång som man drar för. Finkar kanon. Men det tyget är ju mjukt och funkar inte i en rullgardin. Vill man ha just rullgardin behöver man ett hårt mörkläggningstyg.
Klicka här för att svara