Såhär ser min termostat ut just nu: Termostat med otydlig display; blå bakgrund, vit ram, knappar runt, symboler delvis synliga. Problem med pixelvisning vid tryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trycker jag på sidoknapparna tänds lite alla möjliga pixlar men det är omöjligt att tyda vad som händer. Ni som kan dessa prylar, var är er take på detta? Trasig display?

Jag har provat köra fabriksåterställning och den startar om sig (vet inte vad fabriksåterställning innebärn för inställningar, så jag vet inte om värmen kommer sättas igång).

Nån som varit med om något liknande - finns det något jag kan göra? Går det att byta ut hela termostaten eller är kräver det massa arbete utöver själva bytet?

Vol

Köp en ny T2 och bara byt. Lättaste vägen att gå, mycket små delar i den och repa är inte att tänka på

• Gilla
Volatyle
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Köp en ny T2 och bara byt. Lättaste vägen att gå, mycket små delar i den och repa är inte att tänka på
Jag tror inte den typen jag har finns längre, den ser modernare ut nu - men det kanske inte spelar någon roll? Är dom bakåtkompatibla?

Behövs det inte göras massa kalibreringar osv om jag byter termostat?

Vol

V Volatyle skrev:
Jag tror inte den typen jag har finns längre, den ser modernare ut nu - men det kanske inte spelar någon roll? Är dom bakåtkompatibla?

Behövs det inte göras massa kalibreringar osv om jag byter termostat?

Vol
Inte riktigt hemma på dessa, ( nya modeller som är kompatibla ) men vet att det går med annan. Finns lite att läsa om här. Sen finns det säkert dom som vet bättre på BH och kommer in.
https://golvvarmekungen.se/att-byta-gammal-golvvarmetermostat/

S Sthlm_ skrev:
[länk]

Efterträdaren för din. Din gamla givare går att återanvända.
Tjusigt - tack. Hur svårt är det att koppla in dessa? Jag klarar av byta lampbrytare och sånt själv, ligger detta på samma nivå eller finns det steg här som en vanlig lekman troligen inte klarar av?

S
V Volatyle skrev:
Tjusigt - tack. Hur svårt är det att koppla in dessa? Jag klarar av byta lampbrytare och sånt själv, ligger detta på samma nivå eller finns det steg här som en vanlig lekman troligen inte klarar av?
Vi tyckte det var lite klurigt då den inte kopplades på samma sätt som vår förra. Kan du läsa ett kopplingsschema är det lätt fixat.

• Gilla
Volatyle
  • Laddar…
V Volatyle skrev:
Såhär ser min termostat ut just nu: [bild]

Trycker jag på sidoknapparna tänds lite alla möjliga pixlar men det är omöjligt att tyda vad som händer. Ni som kan dessa prylar, var är er take på detta? Trasig display?

Jag har provat köra fabriksåterställning och den startar om sig (vet inte vad fabriksåterställning innebärn för inställningar, så jag vet inte om värmen kommer sättas igång).

Nån som varit med om något liknande - finns det något jag kan göra? Går det att byta ut hela termostaten eller är kräver det massa arbete utöver själva bytet?

Vol
Hej! Du råkar inte ha kvar termostaten? Jag letar nämligen efter en front till exxact serien. Du verkar ha just en sådan... Men det var ju ett tag sedan du la ut detta tyvärr. Men frågar man inte så! Mvh/Jonas

J jonasr1 skrev:
Hej! Du råkar inte ha kvar termostaten? Jag letar nämligen efter en front till exxact serien. Du verkar ha just en sådan... Men det var ju ett tag sedan du la ut detta tyvärr. Men frågar man inte så! Mvh/Jonas
Jodå, den är kvar. Har inte bytt ut den ännu 😅😂

Ah, fast då gissar jag att du även använder den... Och utan front är den ju inte så snygg. 😊 Synd! Svåra att få tag de där fronterna...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.