Hej på er..

Köpte en dragkrok på nätet av ett företag, efter mailande sa de att kroken som passar den faceliftade modellen av Kia Ceed kommer om ca 1mån och skulle kosta 2395:-, de skickade upp kroken är den fanns tillgänglig, jag provade montera denna, passade givetvis inte! Och den vart repig efter flera försök att montera den, mailade tillbaka och berättade läget, och sa att de fick fixa ett kanonpris på rätt krok, eftersom jag hyrt billyft och jäklats, han sa du får rätt dragkrok för 1000kr, och trodde då jag skulle riva den gamla fakturan på 2395kr, men då kommer en till faktura på 1197kr, som även innehåller frakt på 197kr för retur av den gamla! Alltså kostar dragkroken nu 2395kr+1197kr

De säger att den dragkroken som ej passade är förstörd och går ej att sälja som ny, samt att priset för dragkroken som passade var 500kr dyrare, 2895kr, plus frakt tillbaka för den gamla, samt kostnad för att kroken vart förstörd.

Jag säger att jag vill betala 2395kr för dragkroken, precis som de först sa, att jag ej ska betala för deras misstag att de skickade fel, trots de hade Regnr och bilmodell.

De har även erbjudit sig att skicka upp de än gamla kroken gratis..vad jag nu ska med denna till, lacka den och sälja den kanske.

Hur ska jag göra? Hur stora chanser och mycket strul är detta att bestrida? Eller är det bara att betala?

Tack på förhand..

Det beror på om du kan visa att de skickat fel dragkrok i första hand. Alltså att de skickat något du inte har beställt.
Om du ändå sen försökt montera och förstört den så de inte kan sälja den är det till din nackdel tyvärr. Beror mycket på vad det stått från början...
Börja med att kontakta konsumentvägledaren i din kommun och rådfråga.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hej

Ja det är fel dragkrok, och svårt att säga att det är fel, före man provat montera den, tycker det är uppenbart fel, när de har skickat fel..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.