När vi skulle köpa hos använde vi oss ett företag för att göra besiktning av huset , dem missade att det var mögel under hela golvet i källaren. Det kom vi på några månader efter vi flyttade in och vi fick dem att stå för konstnaderna. (trodde vi ?)
Dem sammarbetar med ett stortbyggföretag som skulle köra igång förens dem fick klartecken av besiktningsföretaget, (eftersom det var dem som skulle stå för det). Min sambo
ringer byggföretaget och meddelar att dem kan köra igång då besiktningsföretaget har sagt det till henne .
Vi vill ha klinkers i källaren då en på besiktningsföretaget säger att det är bäst så blire inget problem igen. men tydligen så ersätter dem bara till det som var innan , trä. Vi frågar
hur stor skillnad i pris det kommer bli men det var så lite så skulle inte vara nått bry sig om .
Vi får hem en offert från byggföretaget på 65,200 , skickar ett ett skadeståndskrav på 65.200 till besiktningsföretaget.
När allt är klart Kommer en räkning från byggföretaget på 65,200
och vi har inte sett nå pengar från besiktningsföretaget . Vi ringer dem och dem säger att
dem bara ska betala 48,000 . altså måste vi betala 17,200 och det är det "lilla extra"
det kosta med klinkers.
Jag undrar då borde inte räkningen ha skickats direkt till besiktningsföretaget ?
Varför skulle dem annars kolla så det var okej med dem ?
Vi har inte skrivit under nån offert eller någonting hur kan beställningen stå på min sambo då?
Hon trodde inte hon gjorde en beställning på telefon hon meddelade bara att det var okej att köra .