Jag blir bara så :@:@:@

Ringde Telia idag för att få reda på hur jag får in fiber i huset...

Då var jag tvungen att skriva på för 36 månader för att få Bredband, TV och telefoni.
Allt till det lilla priset av 588:- /månad men då var det bara "lagom" paketet som ingick till en TV.
http://www.telia.se/privat/produkte...ukter_tjanster_tv_kanalutbud_kanalpaket_lagom
Ska jag ha till tre TV som idag kostar det en hundring till.
Utöver detta tillkommer en installationskostnad som jag ska få offert på.

Dessutom så har jag redan Viasat bundet ytterliggare ett år.
Visst fint att slippa parabol men det är betydligt dyrare för de kanaler vi vill ha.

Någon som vet mer om detta verkligen är tvingande?

Finns det andra leverantörer av fiber?
 
Redigerat:
Är det så konstigt att de vill ha pay-back på sin investering?
 
Det finns väl inget lagkrav på att man måste ha fiber,
Kör du vidare på parabol o ADSL om det är billigare.

Ser heller inga problem med att dom vill ha betalt för sina tjänster och investeringar.
 
Brukar oftast finnas andra leverantörer som är pigga på att ge dig ett erbjudande...
 
torke1 skrev:
Är det så konstigt att de vill ha pay-back på sin investering?
Det handlar inte om pay-back, jag kan betala vad det kostar att installera.
Det handlar om att jag måste betala för något jag redan har, dessutom så kostar Telias TV utbud mer än Viasat för att få de kanalerna som vi vill ha.
 
Nimajneb skrev:
Det finns väl inget lagkrav på att man måste ha fiber,
Kör du vidare på parabol o ADSL om det är billigare.

Ser heller inga problem med att dom vill ha betalt för sina tjänster och investeringar.
Jag kan inte få ADSL för Telia "kan inte" dra in koppar....
Det finns ett alternativ till och det är mobilt bredband.
Hade bara kommunen tagit tag i stadsnätet så hade det löst sig.

Och samma igen, det handlar inte om investeringar från deras sida, de tar bra betalt för själva installationen. Grannar pratar om 25000 för installationen och då är plaströren fiberna ska ligga i redan dragna och betalade. Jag ska få offerten om ett par veckor så då kommer det fram mer fakta.
 
man ska inte ha med Telia att göra...
Det är mitt tips.
 
snaggletooth skrev:
Brukar oftast finnas andra leverantörer som är pigga på att ge dig ett erbjudande...
Det är det jag är intresserad av, att hitta någon annan än Telia som vill/kan dra in fiberna.
 
Har du kollat med Comhem, Bredbandsbolaget?
 
588kr är inte så farligt.
Dock är telias hela strategi en bluff.
Jag sitter hellre som nu med mobilt bredband från annan operatör än med telia och comhem.
 
Jag förstår inte att det är så många som klagar över Comhem, mitt har funkat klockrent med tv och data sen 2004 och telefoni sen det startade. Enda trubbel jag har haft var en gång när ett modem dog men jag fick ett nytt på två dagar. Jag har t o m högre hastighet än vad som ska maxas på abbonemanget.
 
Uppriktigt sagt så är det knappast Telias problem eller fel att du redan råkar ha Viasat eller inte gillar deras utbud. Köp en mobil-dongel och håll fast vid din parabol om du inte gillar Telia.
 
Då är du en av de lyckliga.
 
588 för bredband tv och telefoni är väl för fasiken inte dyrt?
 
Nej månadsavgiften är helt ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.