42 687 läst ·
59 svar
43k läst
59 svar
Tving från biltema
Malmö:
Var på Biltema idag, och mkt riktigt fanns det tvingar kvar. På etiketten på hyllan så hade någon skrivit dit ett U, vilket jag tolkar som Utegående. Det vart samma pris på både 160 och 200mm (149
. Köpte 2 av varje.
200mm var det 1 kvar av och av 160mm fanns det 8 paket kvar om jag räknade rätt...
Skall ut i verkstan nu och kolla in grejerna :-D
Var på Biltema idag, och mkt riktigt fanns det tvingar kvar. På etiketten på hyllan så hade någon skrivit dit ett U, vilket jag tolkar som Utegående. Det vart samma pris på både 160 och 200mm (149
200mm var det 1 kvar av och av 160mm fanns det 8 paket kvar om jag räknade rätt...
Skall ut i verkstan nu och kolla in grejerna :-D
Jag lyfter.Mikael_L skrev:Kan någon tipsa mig;...
Om jag ska snickra ihop ett hus så är väl inte dyrtvingen nödvändig alla gånger, kanske inte ens bästa alternativet ?
Därför tänkte jag köpa några av den andra och billiga modellen med, och undrar nu om det är Biltemas jag ska välja, eller nåt från Jula, Clas Ohlson, COOP eller pressbyrån.
Som ni förstod tänkte jag iaf något billigt snikalternativ. Men är Kellens snabbtvingar bättre en Biltemas osv ...?
Att Biltematvingen verkar kunna gå i bitar verkar inge roligt....
Kan någon rekommendera mig någon sniktving med enhandsgrepp, typ denna billiga Biltema?
Eller är alla som kostar mindre än 50:- bara skit?
Irwins XP quick-grip är i en helt annan klass än de andra enhandstvingar jag har provat. Dyra, men rejäla och framförallt med rejäl klämkraft. Tyvärr är de ganska stora.Mikael_L skrev:
K-rauta har tagit in ett märke som heter fixa (eller nått liknande) istället för LUX , Tallade lite på dem i torsdags i v-rås, jag kunde inte knäcka dem iallafall när jag pumpade ihop käftarna mot varandra. Kändes stabilare än Biltemas budget!
Min tanke nu är att skaffa ett par riktigt bra enhandstvingar som man börjar klämma ihop, sedan bessy kopiorna från biltema för att det ska sitta ordentligt och sedan blandat budget och vanliga för stöd och komplement när det behövs.
Min tanke nu är att skaffa ett par riktigt bra enhandstvingar som man börjar klämma ihop, sedan bessy kopiorna från biltema för att det ska sitta ordentligt och sedan blandat budget och vanliga för stöd och komplement när det behövs.
Om någon är intresserad så råkade jag titta in på Biltema i Malmö/Svågertorp i fredags och kom ihåg denna tråd om tvingar. Det fanns några 250(?) och 160 kvar på hyllan sedan jag plockat två av varje. Som tidigare nämnts så var etiketten på kanten markerad med ett U. Jag kunde inte heller hitta dessa i nya katalogen så de är nog fortfarande utgående.
Ja lite så gick mina tankar med, att jag inte alltid behöver en jättestark tving, utan mer en hjälpande hand ibland. Men alldeles vek får den ju inte heller vara.Rund_skruvad skrev:K-rauta har tagit in ett märke som heter fixa (eller nått liknande) istället för LUX , Tallade lite på dem i torsdags i v-rås, jag kunde inte knäcka dem iallafall när jag pumpade ihop käftarna mot varandra. Kändes stabilare än Biltemas budget!
Tack för tipset, jag ska kolla in K-rauta-tvingarna vid tillfälle.
Biltema-kopierna av bessey-tvingar fanns åtminstånde kvar i Uppsala för typ en vecka sedan, i alla storlekar. Om någon undrar. (Jag köpte två ...
)
Sen kan jag också meddela att best-tools snabbtving är helt 100% urusel.
Det går nog inte att paja tvingen genom att spänna åt den iaf.
För redan när den var såpass lite spänd att den i princip bara höll uppe sig själv (jag testade på ett butiksstativ) så gick det inte att spänna något mer. Handtaget lixom bara fjädrade utan att kunna greppa in ett nytt "klick". Svårt att förklara.
Men efter jag spänt fast den så hårt det gick!, kunde jag dra loss tvingen mellan tummen och pekfingret, löjligt...
Och då var det ändå en typ 300mm jag testade. Jag provade två st också.
Sen kan jag också meddela att best-tools snabbtving är helt 100% urusel.
Det går nog inte att paja tvingen genom att spänna åt den iaf.
För redan när den var såpass lite spänd att den i princip bara höll uppe sig själv (jag testade på ett butiksstativ) så gick det inte att spänna något mer. Handtaget lixom bara fjädrade utan att kunna greppa in ett nytt "klick". Svårt att förklara.
Men efter jag spänt fast den så hårt det gick!, kunde jag dra loss tvingen mellan tummen och pekfingret, löjligt...
Och då var det ändå en typ 300mm jag testade. Jag provade två st också.
Jeg er for en navnendring. Jeg har hatt to best tools verktøy i mitt liv. En typ dremel maskin, den gikk i søpla etter maks 10 min. Så har jeg en 20L Damsugare. Den fungerer i og for seg ok (har også kontakt for autostart med el-verktyg). Men den bråker som en F-16, og plasten i rør osv er ussel. Knekker noe hele tiden. Ellers er beholder og motortopp ok. Jeg betalte ca 1000kr for den. Angrer på det.
Så Besttols bør bli Craptools.....
Så Besttols bør bli Craptools.....
Jag var in på järnia när det hade premiär öppnat (äntligen börjar det bli lite utbud i uppsala, väntar med spänning på swedol) de hade några budget tvingar som också sprack när jag klämde ihop så mycket det bara gick (har inte lyckas knäcka irwin tving .... än) 
Lär nog inte ske heller.
Ahlsell har tydligen några som är med humant pris, ska smyga in och kika.
man får väl fråga någon snickare om de kan köpa ut
Lär nog inte ske heller.
Ahlsell har tydligen några som är med humant pris, ska smyga in och kika.
man får väl fråga någon snickare om de kan köpa ut
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
I Irwinmontern på Nordbygg demonstrerade en säljare XP-snabbtvingar, men han fick inte isär dem, utan var tvungen att använda en annan tving för att klämma in släpphandtaget. Vet inte riktigt vad det berodde på, men nån idealisk demo var det väl inte...
De står dock fortfarande på önskelistan. Har ännu bara fyra st minisnabbtvingar från Ö&B som iofs varit prisvärda, men inte är värst roliga. De är nog mer för typ modellarbeten egentligen. 4st för typ 60kr... Det har sagts förut men...man får vad man betalar för.
De står dock fortfarande på önskelistan. Har ännu bara fyra st minisnabbtvingar från Ö&B som iofs varit prisvärda, men inte är värst roliga. De är nog mer för typ modellarbeten egentligen. 4st för typ 60kr... Det har sagts förut men...man får vad man betalar för.
Hejhopp, nu verkar Biltemas nedlagda Besseykopia ha tagits upp av Jula.
Iaf en look-alike.
http://www.jula.se/snabbtving-153032
Iaf en look-alike.
http://www.jula.se/snabbtving-153032
Har kanske haft otur men de flesta "Hard Head" prylar jag köpt har varit rena skräpet. Men det är väl Julas eget "märke" så det kan väl vara lika "hit&miss" som grejer från biltema. Trevligt att de hade rea på dem just nu...