Håller på med mitt garage och nu har tiden kommit att sätta in toastol och tvättställ. Problemet är att det inte finns något avlopp för tvättstället utan bara för toa. Hur får jag vattnet från tvättstället till toa avloppet på lindrigaste sätt?

Titta på bild

Avlopp längst upp till hö där toan ska sättas.

Tackar
 
  • Toa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej igen,
såg en tidigare fråga om det gick att borra i utloppsröret från toan för att sätta in en slang från tvättstället. Inget riktigt svar. Jag ställer frågan på nytt: någon som prövat att borra i toastolens utloppsrör och vad blev resultatet?

Någon "rörkrökare" som har erfarenhet eller någon novis som labbat?
 
S
får bygga en tron för toan :-)
 
Krilleman
Jag har sett en WC:stoss med extra sido-uttag (32 om jag inte minns helt fel)!
Ska kolla lite...

Återkommer!
 
Krilleman
Redigerat:
  • Gilla
Bohus-Björkö 66
  • Laddar…
> Krilleman.. Tack så väldans mycket. Ska se om det finns på hemmaplan.

Nackdelen kan kanske vara att jag måste bygga på under för att få utrymme ( 40 mm) men det får jag väl ta då :)

Tack
 
S
var ju därför du skulle göra en tron till dasset. ;-)
 
SBH skrev:
var ju därför du skulle göra en tron till dasset. ;-)

d^_^bd^_^b
 
Krilleman
oj då! Mitt fel "stolens utlopp måste sluta 40 mm över golv"


:wow::wow:

"tron" på 20mm behövs visst visst! (standard WC slutar 20mm över golv...)

Har du möjlighet att montera ett P-vattenlås är det lättare med:
http://www.jafo.eu/products.php?groupid=20&pro_id=449
 
Redigerat:
S
tänkte hitta rör också men hittade bara vanliga grå t-rör inte den där lösningen
 
Det vore helt klart lättare med en bakåtspolande toa men nu har jag den jag har så det får bli att lägga under en skiva.

Tror jag ska nå upp de extra mm trots att jag inte är så lång.:rolleyes:

Tack och ha en trevlig helg.
 
S
det går ju att göra. hade helt glömt bort sådana
då hade du ju lösning redan :-P haha
 
--Trots att jag inte är smålänning så är jag lite snål. ( hade jag inte redan haft en ny stol hade det blivit en bakåtspolande ) men gratis är gott :)

-- Tycker inte om att frångå originaltänket. Men ibland får man vika sig.:(
 
Ser att du redan har en stol.
Men det finns stolar med inbyggd anslutning för handfat, sidoanslutning på vattenlåset.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.