Dags att uppdatera kommod och tvättställ i badrummet.
Planen är att ha en skiva/tvättställ som går ändå in i hörnet istället för att lämna en glipa på ca 25cm.
Alternativen jag kan se är förlängt tvättställ med höger handfat.
Eller en skiva med påliggande tvättställ.
Sen har vi önskemålet om att kommoden inte ska gå längs hela skivan utan endast ca 60 cm av 90-100cm. Resten tänker jag stöttas upp på annat sätt.
Jag har lite begränsad bredd på max 100cm bästa vore 95-90 cm och vill inte ha laminatskiva.
Någon som har några bra idéer för att göra detta mer budgetvänligt?
Planen är att ha en skiva/tvättställ som går ändå in i hörnet istället för att lämna en glipa på ca 25cm.
Alternativen jag kan se är förlängt tvättställ med höger handfat.
Eller en skiva med påliggande tvättställ.
Sen har vi önskemålet om att kommoden inte ska gå längs hela skivan utan endast ca 60 cm av 90-100cm. Resten tänker jag stöttas upp på annat sätt.
Jag har lite begränsad bredd på max 100cm bästa vore 95-90 cm och vill inte ha laminatskiva.
Någon som har några bra idéer för att göra detta mer budgetvänligt?
Limfog tex i ek som antingen lackas/oljas el betsas i önskad kulör
https://www.biltema.se/bygg/forvari...ij4CteoapsT2awmq0vQ_mbinvXJGAm0MaAkz7EALw_wcB
Alt om.du har en byggandel nära som säljer bänkskivor kolla om dom har avkap till salu [vet att bla Bauhaus har]
https://www.biltema.se/bygg/forvari...ij4CteoapsT2awmq0vQ_mbinvXJGAm0MaAkz7EALw_wcB
Alt om.du har en byggandel nära som säljer bänkskivor kolla om dom har avkap till salu [vet att bla Bauhaus har]
Marmorkiva är det dyrbaraste valet. Passar i en romantisk miljö.
Du kan också gjuta en egen skiva i betong, ett spännande projekt!
Billigast är ett utanpåliggande tvättställ. Finns många olika modeller. Och en del som inte är så höga. En del har kanten bar bågra centimeter ovan på bänkskivan. Kika på blocket.se.
Du kan också gjuta en egen skiva i betong, ett spännande projekt!
Billigast är ett utanpåliggande tvättställ. Finns många olika modeller. Och en del som inte är så höga. En del har kanten bar bågra centimeter ovan på bänkskivan. Kika på blocket.se.
Modellerna med liten utanpåliggande kant på handfatet och själva "fatet" nedsänkt i bänkskivan borde passa dig bäst.E Emmets skrev:
Vet inte om denna lite äldre modell marknadsförs längre. Går kanske att hitta på blocket.
Skivan behöver vara i laminat.
Klicka här för att svara