Dags att uppdatera kommod och tvättställ i badrummet.
Planen är att ha en skiva/tvättställ som går ändå in i hörnet istället för att lämna en glipa på ca 25cm.
Alternativen jag kan se är förlängt tvättställ med höger handfat.
Eller en skiva med påliggande tvättställ.

Sen har vi önskemålet om att kommoden inte ska gå längs hela skivan utan endast ca 60 cm av 90-100cm. Resten tänker jag stöttas upp på annat sätt.

Jag har lite begränsad bredd på max 100cm bästa vore 95-90 cm och vill inte ha laminatskiva.

Någon som har några bra idéer för att göra detta mer budgetvänligt?

• Screenshot_20260808_101803_Slides.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Marmorkiva är det dyrbaraste valet. Passar i en romantisk miljö.

Du kan också gjuta en egen skiva i betong, ett spännande projekt!

Billigast är ett utanpåliggande tvättställ. Finns många olika modeller. Och en del som inte är så höga. En del har kanten bar bågra centimeter ovan på bänkskivan. Kika på blocket.se.

Materialet bör vara småbarnsvänligt. Det är ju egentligen skönast när det inte är påliggande utan under till så ev dräll kan skrapas ner enkelt men förstår att jag måste kompromissa på olika sätt.

E Emmets skrev:
Materialet bör vara småbarnsvänligt. Det är ju egentligen skönast när det inte är påliggande utan under till så ev dräll kan skrapas ner enkelt men förstår att jag måste kompromissa på olika sätt.
Modellerna med liten utanpåliggande kant på handfatet och själva "fatet" nedsänkt i bänkskivan borde passa dig bäst.

Vet inte om denna lite äldre modell marknadsförs längre. Går kanske att hitta på blocket.

Skivan behöver vara i laminat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.