Hej,
Vi har idag tvättmaskinen i badrummet men där är väldigt trångt och vi skulle vilja flytta den till vår klädkammare. Problemet är att där finns ju inte vatten och avlopp.
Men kladkammaren ligger vägg i vägg med köket och jag skulle gissa att det är ca 2-3 meter mellan kökblandaren/köksavlopp och där vi vill att tvättmaskinen skall stå.
Min fråga är om det är ok att dra avlopp och vatten genom väggen till tvättmaskinen?
Om det är ok, vad för typer av kopplingar bör man använda sig av? Det går ju att köpa längre slangar till tvättmaskinen, men kanske det bör vara någon form av fastare installation när man drar genom vägg?