59 762 läst ·
68 svar
60k läst
68 svar
Tvättmaskiner på test!!
Lutar åt att beställa en WAV32 från Media markt. Skönt att få den hemlevererad då jag har 10 mil dit. Någon som förresten vet hur det är med garanti och service från Media markt?
På Media markt:s hemsida står det 12 månader men på Bosch hemsida står det att det är 10 års garanti på motorn.. http://www.bosch-home.se/produkter/tvätt-tork/tvätt/WAW32468SN.html
klart waw 32 är mycket bättre !! du kan gå in på media market sida och välja jämföra dem två så ser du själv vilken skillnad !! jag köpte waw 32, för 6500 kr från El-Giganten med 5 år garanti, fast vi har inte hämtat den än tänkte vänta kanske sänker den andra nyare variant från media market som har Fläckautomatik program.
jag fattar inte varför den gamla var dyrare!! denna är större och har den extra programmen. www.mediamarkt.se/mcs/product/BOSCH-WAW32569SN---5-års-garanti,90952,510819,1536231.html?langId=-16
jag fattar inte varför den gamla var dyrare!! denna är större och har den extra programmen. www.mediamarkt.se/mcs/product/BOSCH-WAW32569SN---5-års-garanti,90952,510819,1536231.html?langId=-16
Redigerat:
8 eller 9 kg har för min del ingen betydelse då jag bor själv
. Man blir lite snurrig med alla siffror o modeller... Ser att Elgiganten har waw32468 för 8990 med 5 års garanti och Media markt säljer ut den för 5790kr. Är det värt att ha 5 års garanti då det skiljer så mycket?
Då förstår jag
. Är bra om man har 5 års garanti. Frågan kvarstår om man ska "chansa" eller vänta längre fram..
10 års garanti kan jag också lova på alla trefas asynkronmotorer i tvättmaskiner. Vet inte Hur de skulle kunna gå sönder faktiskt.1alexander skrev:
Däremot styrkortet... Det är inte att leka med.
Såg även att Elon har Cylinda FT5386 för 5495 med 5 års garanti. Frågan är om man ska gå ner en modell och få 5 år garanti, menar att gå ner från waw32 till wap28368 (5års garanti på elgiganten) ?
Redigerat:
Lånar tråden lite då även jag letar ny tvättmaskin, kollade på SIEMENS WM14E477DN hos Mediamarkt.
Maskin för max 4000kr har jag en budget på.
Såg att denna maskin inte rekommenderades i tråden, något stort fel på den eller bara det att dom som jämfördes med är i en annan klass?
Maskin för max 4000kr har jag en budget på.
Såg att denna maskin inte rekommenderades i tråden, något stort fel på den eller bara det att dom som jämfördes med är i en annan klass?
Motorn har kolborstar och därmed ingen förlängd garanti och låter mycket merSleepingBear skrev:
7 kg tvätt
Annan sorts trumma
Så en maskin utan kolborstar är att föredra, men till ett högre pris oftast antar jag.torbeno skrev:
8kg tvättkapacitet är trevligt såklart, men inget krav.
Hur står sig en Cylinda FT 5186? Även den på rea hos Mediamarkt.
Läst runt lite om Cylinda allmänt och känns mer som negativa saker som dyker upp än positiva, sen om det stämmer vet jag ej.
Jag hittade denna idag på rea för 6999 kr men det var den sista som är ute i butiken?? jag vet att dator brukar påverka mycket ifall om det är sista ex men vet inte tvättmaskin ? vad tycker ni? denna är med i dos med ! kanske man kunde ha sänkt 500 kr till ? WWW.pricerunner.se/pl/14-2891228/Tvaettmaskiner/Bosch-WAS28880SN-priser
eller jag behåller och hämtar min waw32 för 6500 kr med 5 år garanti?www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/WAW32468SN/bosch-tvattmaskin-waw32468sn#tab-specs
eller jag behåller och hämtar min waw32 för 6500 kr med 5 år garanti?www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/WAW32468SN/bosch-tvattmaskin-waw32468sn#tab-specs