Kolla så att den inte läcker bara ...

Göran.W
Bosch alla dagarna i veckan.
Samsung aldrig någonsin.
Lg tveksamt.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi har Samsungen, fast den som tar 9kg.. Även tumlaren i samma serie..

Fungerar klockrent..

• Gilla
Reparatören
  • Laddar…
Jag hade lätt valt Samsungen. Dom brukar bara gå och gå. Men jag hade nog valt WW90H7400EW på ELON istället. Då får man en 9 kilos maskin med trumrengöring, sen att ELON lämnar 5-Års garanti är ju inte fel.

Temperaturen vs bakterier:
60C är inte kritiskt avgörande utan det är produkten av tid x temp. (Under förutsättning att temp ligger åtminstone ett gäng grader över kroppstemperatur). Med dagen sparprogram som tar 2,5 - 4,5 tim så är tiden så lång att fulla 60 C är inte nödvändigt för bakteriedödandets skull.

Sedan kan det ju vara bra att komma ihåg att 99,9% av alla bakterier tillhör "the good guys" utan vars hjälp vi inte skulle överleva.

Göran.W
Senior skrev:
Jag har flera gånger åkt till firman i närheten, som reparerar vitvaror för att fråga vilka modeller de lagar mest. De fixar de flesta fabrikat.

Ganska subjektivt och inte helt vetenskapligt, men ytterligare en faktor. Köpte en Miele tvätt, mycket nöjd.
Inget bra sett att kolla för vi lagar mest Electrolux för dom är så vanliga och ofta lönt att laga plus att det går fort att få fram delar till deras maskiner.
Dom vi lagar minst är Whirlpool och Samsung och inte då för att dom är bra utan för det inte är lönt att laga skiten.
Eller rättare sagt vi tar inte i skiten.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
elisa_82 skrev:
dem har sänkt den här hyfsat :eek: men vet inget om maskinen !! www.mediamarkt.se/mcs/product/SIEMENS-WM14E477DN,90952,510820,1583451.html?langId=-16&et_cid=29&et_lid=1353&et_sub=1-SIEMENS WM14E477DN
det låter mer åt denna nu tror jag ;) funderar på att köpa torktumlare sen blir lättare och hitta en bosch.
kolla priset :rolleyes: inte klokt
www.mediamarkt.se/mcs/product/BOSCH-WAW32468SN,90952,510820,1583999.html?langId=-16&et_cid=29&et_lid=1353&et_sub=3-BOSCH WAW32468SN

www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/WAW32468SN/bosch-tvattmaskin-waw32468sn
Elisa, vill du ha en bra maskin så är inte wm14e i den klass du önskat, i alla fall inte jämförbar med maskinerna du tidigare länkat till. WAV32468SN är nog det närmaste du kommer till en ersättare för WAS32365SN.

jo jag menar att det låter åt denna WAW32468SN :) ska idag till butiken o kolla vad har de för erbjudande annars beställer denna , absolut inte WM14E477DN :eek:

jag jämförde med WAP28368SN verkade mycket bättre och inte så mycket skillnad med BOSCH WAW32569SN förutom att denna är 9 kg och har Fläckborttagningsprogram::D är bra att ha men vet inte om den verkligen funkar :cool:

Redigerat:
Totte_S skrev:
Boschmaskinen köpte jag för en vecka sedan på enemo/whiteout för ca 5400 inkl frakt, levererades efter mindre än 3 dygn till dörren. Den fanns då till samma pris hos Elgiganten men slut i lager. Lämpligt att höja priset inför rean....
Boschmaskiner i pris runt 9000 har legat i topp i de tester jag läst.
Hur torr tvätten blir beror ju på centriffugeringen, nackdelen med denna Bosch är att den inte har separat centrifugprogram utan man måste då köra extra skölj så det tar över 20 min. Snabbare att köra snabbprogrammet på en kvart.
Bomull 60 grader eko program tar över tre timmar, den sänker då tempen något även om det står 60 i programmet. 60 grader normal tar ca 2,5 Tim, 60 grader snabb tar en timme.

hur skulle man veta om maskinen har separat centrifugprogram?? kolla om bosch WAW32468SN har?

Waw32468 har separat centrifugering.

Såg idag annonsbladet för Elgigantens mellandagsrea. Där finns dels Bosch wap28368sn för 4990kr. Såg även att Media markt har Bosch WAW32468SN för 5790. Är det något att satsa på och isåfall vilken modell eller ska man vänta och köpa längre fram? (Renoverar tvättstugan men blir inte klar förrens till våren).

1alexander skrev:
Såg idag annonsbladet för Elgigantens mellandagsrea. Där finns dels Bosch wap28368sn för 4990kr. Såg även att Media markt har Bosch WAW32468SN för 5790. Är det något att satsa på och isåfall vilken modell eller ska man vänta och köpa längre fram? (Renoverar tvättstugan men blir inte klar förrens till våren).
Av dessa två hade jag valt waw32

Håller med Torbeno ! WAV32

/RF

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.