Hej!

Tvättmaskinen (en Whirlpool) har börjat pipa ungefär var femte minut under körning. Inga fel eller andra meddelanden visas på displayen, och den kör som den ska, vatten kommer in / ut helt i sin ordning (vad jag kan se) osv. Tvätten blir tvättad, helt enkelt. Men ändå så piper den, och jag blir inte klok på vad den vill mig. Lagom irriterande.

Någon som varit med om liknande och kan ha en hum om vad som fattas den?
 
N Nationalbear skrev:
Hej!

Tvättmaskinen (en Whirlpool) har börjat pipa ungefär var femte minut under körning. Inga fel eller andra meddelanden visas på displayen, och den kör som den ska, vatten kommer in / ut helt i sin ordning (vad jag kan se) osv. Tvätten blir tvättad, helt enkelt. Men ändå så piper den, och jag blir inte klok på vad den vill mig. Lagom irriterande.

Någon som varit med om liknande och kan ha en hum om vad som fattas den?
Hej, har du löst problemet? :) Vi har fått samma signal på våra tvättmaskin...
 
T tomtfan skrev:
Hej, har du löst problemet? :) Vi har fått samma signal på våra tvättmaskin...
Hej!

Ja, det visade sig att där var ludd som satt fast innanför filtret, såg det först när jag lyste in med ficklampa. Blockerade inte helt tydligen, men tillräckligt för att någon sensor skulle bli småkinkig.

Hoppas det löser sig för er!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.