3 146 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
tvättmaskin/tumlare
Hej,är det någon som använder tvättmaskin kombinerad med torktumlare i samma enhet så att säga?blir resultatet samma som om man använder en separat torktumlare?har hört att dom kombinerade maskinerna inte torkar lika bra?samt så har vi en del hundhår på kläderna som sitter kvar efter tvätt som man vill bli av med när man tumlar dom.någon som kan rekomendera någon speciell modell för att bli av med speciellt hundhår
?
Jag har en kombi och jag tycker det funkar helt ok. Visst den torkar ganska lånsamt, men jag har inte plats för både tvätt o tumlare så vallet var ganska lätt,och jag är nöjd med den.
Men tänk på att dom flästa har kondens tumlare, vilket gör att dinna hund hår kommer sitta kvar på kläderna
Men tänk på att dom flästa har kondens tumlare, vilket gör att dinna hund hår kommer sitta kvar på kläderna
Har man plats så ska man ha 2 separata maskiner och oftast funkar det då dom ju gåra att stapla.
Bästa för hundhår är en tyst dammsugare och lära hunden att gilla att bli dammsugen, undvik huvud, rumpa o svans.
Bästa för hundhår är en tyst dammsugare och lära hunden att gilla att bli dammsugen, undvik huvud, rumpa o svans.
okej,inte jättebra resultat då,det var intressant det med kondens tumlare,och torktumlare,när vi bodde i lägenhet så stod där en gammal miele torktumlare,stort as,men funkade bra mot hundhår,99% av allt löst "böös"försvann från kläderna,men kondenstumlaren jobbar ju på ett annat sätt kanske så det mesta lär sitta kvar.Så en lös torktumlare lutar det nog åt då,någon som kan rekomendera någon som är bra som gör så att det fastnar mycket skoj i luddfiltret?
Hade en kombimaskin för ett antal år sedan (hade inget annat val) och den fungerade bra. De flesta har dock halva torkmängden jmfr med tvättmängden. D.v.s. kör man full maskin så skall man torka endast hälften åt gången...
Nu vet jag inte vad du menar med "vanlig kondenstumlare", vad jag känner till har alla kondenstumlare någon sorts värmeväxlare, antingen traditionell värmeväxlare t.ex. plattvärmeväxlare eller värmeväxlare av värmepumpstyp.anne12238 skrev:
En frånluftstumlare kostar mest i drift, kondenstumlare med värmepump är billigast i drift.
Klicka här för att svara