Hej.
Jag har problem med tömning av tvättmaskin en gammal Elektro-Helios.
När jag rengjorde runt dräneringspumpen hittade jag det vanliga, mynt, behåmetallspänne och en massa jord och stenar.
När jag klämde på Denna svarta gummislang/bälg så hittade jag denna boll lite större än en pingisboll.
Den satt i runda delen på gummislangen,
Det jag undrar är skall den vara där ? typ som någon flottör som skall stoppa flödet åt ena hållet?
Tacksam för svar Mårten.
När jag rengjorde runt dräneringspumpen hittade jag det vanliga, mynt, behåmetallspänne och en massa jord och stenar.
När jag klämde på Denna svarta gummislang/bälg så hittade jag denna boll lite större än en pingisboll.
Det jag undrar är skall den vara där ? typ som någon flottör som skall stoppa flödet åt ena hållet?
Tacksam för svar Mårten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den satt där från fabriken i alla fallMårten Grahn skrev:
Hej.
Tacksam för svar Mårten.[bild]
kom inte håg vad det kallades men nästan alla märken hade denna tingest då, till slut upptäcktes att den inte gjorde nytta
funktionen är att den skall flyta upp och täta mot läppen i slangen och göra det innan tvättmedlet hinner dit
dvs se till att tvättmedlet används och inte bara sköljs ut till slangen
den tiden s greenwashing
Tack för svaret. Jag tänkte samma tanke att det var någon typ av flottar.returen skrev:
Den satt där från fabriken i alla fall
kom inte håg vad det kallades men nästan alla märken hade denna tingest då, till slut upptäcktes att den inte gjorde nytta
funktionen är att den skall flyta upp och täta mot läppen i slangen och göra det innan tvättmedlet hinner dit
dvs se till att tvättmedlet används och inte bara sköljs ut till slangen
den tiden s greenwashing
Klicka här för att svara