1 489 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Tvättmaskin (Samsung ) - normalt med skallrande ljud???
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Under centrifugeringen skallrar vår Samsung tvättmaskin så det låter ungefär som att det ligger en mutter lös inuti. Se video:
https://drive.google.com/file/d/1wCUqwkdWoFgDsbZTWOTYTleFqZbNza6I/view?usp=sharing
Mtp att det är ganska dyrt att ha hit en tekniker om de tycker att det inte är något garantifel, så undrar jag om någon (gärna någon som har en Samsung-tvättmaskin) kan bekräfta eller dementera att detta är ett onormalt ljud som tyder på att något är trasigt?
Tack på förhand!
https://drive.google.com/file/d/1wCUqwkdWoFgDsbZTWOTYTleFqZbNza6I/view?usp=sharing
Mtp att det är ganska dyrt att ha hit en tekniker om de tycker att det inte är något garantifel, så undrar jag om någon (gärna någon som har en Samsung-tvättmaskin) kan bekräfta eller dementera att detta är ett onormalt ljud som tyder på att något är trasigt?
Tack på förhand!
Gammal tråd, men jag tänkte fråga om du fick någon klarhet i vad som var fel med tvättmaskinen?M mattiasj78 skrev:Under centrifugeringen skallrar vår Samsung tvättmaskin så det låter ungefär som att det ligger en mutter lös inuti. Se video:
[länk]
Tack på förhand!
Min låter nästan likadant och jag väntar på att en tekniker ska höra av sig.
Hälsningar Anna-Karin
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Kortfattat nej.A Anna-Karin L skrev:
Var ju en tid sedan nu, men jag hade en tekniker här och om jag minns rätt så hittade han inget uppenbart fel och skulle han fortsätta felsökningen så riskerade det kosta ganska mycket pengar om det visade sig inte vara något garantifel, så då betackade jag mig. Den tuffar på än.
Tack för svar 😊 Betalade du nånting för det teknikern kollade på då, eller gick det på garantin? Då verkar det som att det kan vara så alltså, att de låter och skallrar vid centrifugering. Ljudet på min fanns från första början, den första tvätten jag körde. Jag tänker att de får byta den, men så enkelt är det kanske inte.M mattiasj78 skrev:
Klicka här för att svara