Hej!
TM fyller på vatten men för lite. Tvätten halvtorr vid färdigt program.
Inga konstiga ljud eller sånt. Som om den kämpar på att få in vatten vid start. Nålfälla/tömningsfilter som sitter i lucka inne i trumman är rengjort. Vattenslang lossad och åter monterad. Ballofixventil ok. Inte hängt sig utan är öppen. Vatten kommer när ventilen öppen. Har eget vatten och avlopp. Inga röda lampor som lyser. Finns ej display för felkoder. Maskin ca 8 år. Ensam i hushåll. Tips på felsökning? Är det lågt vattentryck in i fastigheten som påverkar? Eller maskinen utsliten? Har nåt satt igen maskin pga eget vatten? Tacksam för tips.

P
För mycket tvätt

Nej, inte för mycket tvätt. Körde den tom och några cm hög vattennivå i trumman. Nåt lurt alltså.

P
nu har du väl kört den i några år så om det hänt på senaste tiden är det svårt att gissa
men om man har tvättmedel i så att det löddrar brukar det lura maskinen.

annars är det rätt normalt med bara ett par centimeter vatten i trumman, det är därför man inte kan köra dagen tvättmaskiner fulla ibland knappt halvfulla utan att upptäcka det du gjort.

S
Det bästa du kan göra är att köra den till tippen och köpa ett annat märke. Alla våra vitvaror inklusive tvättmaskin har gått sönder otaliga gånger. Nyss gick startknappen(!) till mikron sönder och ramlade in bland elektroniken. Allt är drygt 5 år gammalt.
Electroluxarn har hjälpt mig många gånger, så jag ckar allra ödmjukast för hjälpen genom åren!

Jaha, du SonnyListon, inga problem att få tiden att gå hemma hos dig låter det som. Fullt sjå med vitvarubeståndet. Jag öppna TM på baksidan och gjorde en okulär. Tiden har satt sina spår men jag kör på ett tag till. Får väl vara tacksam att den snurrar fortfarande. Kanske tack vare ättikstvätt med jämna mellanrum. Vem vet.

• Gilla
Yayyeman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.