Är dags att byta däcket på bryggan. Är en lång brygga med telestolpar på betongringar, tvärs telestolparna ligger idag 50x100 reglar, och ovanpå det däcket i 35x150 (allt tryckt sågat). Telestolparna ligger med cc 115cm, total bredd bryggan 145 cm. Byggt på 70-talet
Tänkte behålla telestolparna och byta resten. Nytt däck blir 28x120 trall, men funderar på reglarna. Skulle 45x70 stående funka? Har kollat 50x100 tryckt, men det blir dyrt. Är 34 meter långt det handlar om, så det blir ca 90 meter reglar.
Så vad tror ni? Vilken dimension skall jag ha på de tvärgående reglarna? Bifogar bild (telestolparna kommer riktas, och tänkte lägga syllpapp som extraskydd på ovansidan av dem)...
Tänkte behålla telestolparna och byta resten. Nytt däck blir 28x120 trall, men funderar på reglarna. Skulle 45x70 stående funka? Har kollat 50x100 tryckt, men det blir dyrt. Är 34 meter långt det handlar om, så det blir ca 90 meter reglar.
Så vad tror ni? Vilken dimension skall jag ha på de tvärgående reglarna? Bifogar bild (telestolparna kommer riktas, och tänkte lägga syllpapp som extraskydd på ovansidan av dem)...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo prisskillnaden är försumbar. Tanken var mest att inte bygga för högt. Har redan nu att par cm över betongfundamentet och yttersta delen (som är ny sedan några år). Var ett tag inne på liggande 95
r eller tom 120, men det känns som klent + att det blir dålig vattenavrinning.
Samtidigt är ju inte 115 cm speciellt långt. Men 70 kanske blir för klent...
Edit: såg nu att jag missat skriva att nuvarande 50x100 ligger på plasken, alltså inte stående.Larsa skrev:Jo prisskillnaden är försumbar. Tanken var mest att inte bygga för högt. Har redan nu att par cm över betongfundamentet och yttersta delen (som är ny sedan några år). Var ett tag inne på liggande 95r eller tom 120, men det känns som klent + att det blir dålig vattenavrinning.
Enligt vad jag kan utläsa i spännviddstabellen så ska 45x70 klara en spännvidd på 1,1 meter.
Hittade denna länk till spännviddstabell:
http://www.scribd.com/mobile/doc/8497711
Hittade denna länk till spännviddstabell:
http://www.scribd.com/mobile/doc/8497711
Klicka här för att svara