Hej. Tidigare lägenhets ägare byggde om badrummet och lämnade möjlighet att ansluta tvättmaskin under handfat men anslutningen är efter vattenlås.
Jag har köpt en ny Samsung tvättmaskin och undrar om jag kan ansluta som inplanerat eller behöver jag bygga om avlopp i badrummet?
Tack alla på förhand.
Jag har köpt en ny Samsung tvättmaskin och undrar om jag kan ansluta som inplanerat eller behöver jag bygga om avlopp i badrummet?
Tack alla på förhand.
Lite delat beroende på vilken man pratar med men efter vattenlåset verkar vara vanligast för att undvika att maskinen spolar undan vattnet i vattenlåset.
Blir ett litet naturligt vattenlås i maskinens egna slang om du har rätt nivå på böjen
Blir ett litet naturligt vattenlås i maskinens egna slang om du har rätt nivå på böjen
Ja det där med höjden är ju mest om det blir stopp i handfatet, då kan det börja rinna ut. I bästa fall ska slangen vara ovanför handfatet i princip men blir ju inte så snyggt eller praktiskt.Z Zokinho skrev:
Såhär är min diskmaskin t ex, samma princip. Men slangen är alldeless för låg. Ska fixa det vid byte. Och det blir dubbla vattenlås här. 😅
Jag har också funderat över denna design med anslutningsmöjlighet för tvättmaskin efter vattenlåset på just dessa avloppsdelar. Efter lite tvekande och insikten att det inte finns vattenlås för den smala dimensionen som utloppsledningar för tvättmaskin har så anslöt jag min tvättmaskin där. Inga problem med lukt. Tydligen ligger vatten kvar i tättmaskinenspump/ den lägre delen av utgående ledning att den i praktiken fungerar som ett vattenlås.
Klicka här för att svara