16 961 läst ·
31 svar
17k läst
31 svar
Två utav mina plattor på spisen har slutat fungera
Du betalar då för 25A och det kanske är onödigt om du inte behöver.
Har du en hel 25A sätter du i den och funderar senare vidare. Har du ingen så stoppa i en 16A för att få det att funka och va beredd på att den kanske går igen.
Har du en hel 25A sätter du i den och funderar senare vidare. Har du ingen så stoppa i en 16A för att få det att funka och va beredd på att den kanske går igen.
Har inga hemma just nu, får bli o köpa imorgon! Tack för alla hjälpsamma svar!snuttjulle skrev:
Har du plockat ut den trasiga proppen? Då kan du se vilken färg det är på bottenplattan och färgen talar om hur stor säkringen ska vara. Jag har mycket svårt att tro att det är 25A i en lägenhet. Har du läst 25A på propphuven eller på mätartavlan så talar det bara om att den maximala storleken kan vara just 25A.
Om du inte använder plattorna till höger räcker säkert 16A utmärkt, men det beror förstås vad mycket ström du gör slut på OCH VARFÖR proppen gick?R RobbanGais skrev:
Ibland kan de vara ”slitna” och gå spontant utan direkt orsak, även om det är ovanligt.
Har du bara inte någon 3-faslig motor till VP eller egen vattenpump som riskerar att gå igång och ”bränna” så kan du väl vänta till imorgon. Annars kan det vara läge att bekanta sig med någon granne och låna en propp.
Fast det är väl inte så kallt att säkringar borde gå nu...
Jag tycker säkringarna man ser, ser gråa ut i hålen. Dvs 16A så då passar ju inte 25A...E elmont skrev:Har du plockat ut den trasiga proppen? Då kan du se vilken färg det är på bottenplattan och färgen talar om hur stor säkringen ska vara. Jag har mycket svårt att tro att det är 25A i en lägenhet. Har du läst 25A på propphuven eller på mätartavlan så talar det bara om att den maximala storleken kan vara just 25A.
Jag har inget som drar så mycket ström, mina element är vattenburna. Det som drar mycket är ju tvättmaskinen,diskmaskin, och spisen.
Den kåpan som sitter över propparna är inte plomberad. De som sitter bakom är det
Den kåpan som sitter över propparna är inte plomberad. De som sitter bakom är det
Nu vill vi veta storleken på proppen och om du redan har rätt storlek, 16A, hemma?
Kåpan har hål så att man skulle kunna plombera den men det är inte aktuellt nuförtiden. Orsaken var väl att man inte skulle ha möjligheten att byta till större säkringar utan nätägarens vetskap.M -MH- skrev:
Okej, jag testade att dra ut sladden till spisen, och sen bytte jag propp, inget hände sen satte jag i sladden, och då gick proppen sönder