Hej allihopa!
Fick lite problem med två olika transformatorer som är kopplade till en och samma PUSH-knapp, någon som kan sakerna kanske får förklara varför funkar de inte ihop?
De funkar bra separat men inte tillsammans, konstigt för mig och verkligen kan inte förstå varför.
Finns en skiss på kopplingen.
Och här är lite beskrivning:
1. Transformator från Malmberg 12 V DC är kopplad till 3 spotar från Hide-a-light på 12V.
2. Transformator från Hide-a-light på 350 mA kopplade till 2 spotar från samma varumärke.
Från en tryck-strömbrytare finns en tändtråd som sedan avgrenas i en kopplingsdosa till varje trans till PUSH-kontakt(max 15 cm). I det fallet funkar bara transformator från Hide-a-light och den andra antingen lyser hela tiden och det går inte att släcka eller tvärtom(går inte att tända). Om jag kopplar bort den från Hide-a-light då fungerar transformatorn från malmberg som den ska.
Kan de störa varandra?
Tack för hjälpen...
Fick lite problem med två olika transformatorer som är kopplade till en och samma PUSH-knapp, någon som kan sakerna kanske får förklara varför funkar de inte ihop?
De funkar bra separat men inte tillsammans, konstigt för mig och verkligen kan inte förstå varför.
Finns en skiss på kopplingen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här är lite beskrivning:
1. Transformator från Malmberg 12 V DC är kopplad till 3 spotar från Hide-a-light på 12V.
2. Transformator från Hide-a-light på 350 mA kopplade till 2 spotar från samma varumärke.
Från en tryck-strömbrytare finns en tändtråd som sedan avgrenas i en kopplingsdosa till varje trans till PUSH-kontakt(max 15 cm). I det fallet funkar bara transformator från Hide-a-light och den andra antingen lyser hela tiden och det går inte att släcka eller tvärtom(går inte att tända). Om jag kopplar bort den från Hide-a-light då fungerar transformatorn från malmberg som den ska.
Kan de störa varandra?
Tack för hjälpen...
Prova med ett motstånd efter Wago till nollan. Så S1 inte svävar spänningsmässigt.
47-100kohm men motståndet måste tåla spänningen, oftast användes ett keramiskt trådlindat motstånd 5W
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fungerar olika scams.
Övrigt Off Topic -
Kan man ha olika transformatorer i en slinga med 12v spottar
El -
Automower-transformatorer fungerar bara sporadiskt.
Robotgräsklippare -
Hur "fungerar" en tvättmaskin - hur lång tid körs de olika momenten?
Vitvaror -
Högtalare i olika rum - hur fungerar det??
Teknik