Två frågor om Schneiders dosor i VP2-serien
1. På min nuvarande standarddosa som är Elkos röda så är det en riktig teleskopmuff vilket gör att det går att justera djup och position på ringen oberoende av varandra. I beskrivningen av VP2 står det att ringen skruvas in/ut och det låter rätt värdelöst eftersom man då påverkar djupet när man justerar positionen på skruvarna. Är det verkligen så korkat?
2. Gissar jag rätt när jag tror att det går att köpa ringarna löst och i efterhand göra om en blå till en grön och vice versa?