Hej!

Vi gör badrum i vårt betonghus och har kommit till tätskiktet.
Vi har betongväggar och -golv och tänker använda Casco Aquastop.
Manschetter har vi skaffat till brunnen och avloppet från toan och handfatet, men hur ska vi göra med exempelvis genomföringarna för ventilationen?
Vi har förutom fläkten en frånluftsventil som leder luft in i murstocken.

Sen så har jag en fundering kring hållbarhet.
Vi köpte två hinkar AquaStop för 18 månader sedan. Hållbarheten är 12 månader med obruten förpackning.
Att vi passerat 12 månader förstår jag men det finns ingen märkning på hinken med bäst före etc.
Om vi hade använt hinkarna 11 månader efter köpet, hur ska vi veta hur länge dom stått i butiken?

Alltså, kan det verkligen vara så noga med bästföre-gränsen?

Jag antar att jag kommer bli idiotförklarad nu. :-)

Tacksam för svar!
/C
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.