Som rubriken lyder!

Vilken motor passar anslutningen till?

Vad för funktion har den ljusa slangen?

• Anslutning med texten "250208" och tillhörande slang hålls i hand, med verktyg och slangar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En röd bensindunk med svarta slangar och en ljus slang ansluten till en ventil, en hand pekar på den ljusa slangen.
    Skapa konto
Utombordsmotor till båt. Ljusa slangen är avluftning för att inte skapa undertryck i tanken när motorn tar bensin ur tanken.

• Gilla
BZMichael
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Utombordsmotor till båt. Ljusa slangen är avluftning för att inte skapa undertryck i tanken när motorn tar bensin ur tanken.
Jo men vilken motor , Yamaha, Mercury, Honda m.m?

Det vet man inte vilken motor det är. Eller jag vet inte, tror det är lite standardiserat, så det är nog flera märken den passar till.

• Gilla
Daniel 109 och 1 till
  • Laddar…
Skulle jag gissa är anslutningen till en motor mellan 1980-1990+ men idag ser det inte riktigt lika ut vill jag minnas.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Skulle jag gissa är anslutningen till en motor mellan 1980-1990+ men idag ser det inte riktigt lika ut vill jag minnas.
Okej! Ska nämligen köpa en Yamaha 4hk 4takt , tror ni den passar?

• Fyra hästkrafter Yamaha 4-takts utombordsmotor, blå med röda och vita detaljer.
    Skapa konto
Goggla numret på kopplingen 😉

Är det fel så köp en ny som passar.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Verkar finnas flera Yamaha [länk] ?
/Landkrabba
Jösses vilken jungel ….

Du får väl få hem motorn, och skaffa en koppling som passar.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
B
BZMichael BZMichael skrev:
Okej! Ska nämligen köpa en Yamaha 4hk 4takt , tror ni den passar?
Behövs dunken ens... Har inte den motorn integrerad tank? Ser ut som så på bilden, ett tanklock upptill :)

B breakman skrev:
Behövs dunken ens... Har inte den motorn integrerad tank? Ser ut som så på bilden, ett tanklock upptill :)
Ibland kanske man vill vara ute på lite längre turer och slippa klabba med att fylla på bensin. Helt klart finns ett värde att ha en större tank kopplad då!

B
BZMichael BZMichael skrev:
Ibland kanske man vill vara ute på lite längre turer och slippa klabba med att fylla på bensin. Helt klart finns ett värde att ha en större tank kopplad då!
Så det finns anslutning för extern tank också?

B breakman skrev:
Så det finns anslutning för extern tank också?
Japp

• Gilla
breakman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.