18 857 läst ·
18 svar
19k läst
18 svar
Två eller fler datorer samtidigt med bara Inteno XG6846 (Telia Öppen Fiber)?
Ja exakt. DIR-655 kan jag ju använda som switch om jag inte kopplar fiberkonvertern till WAN, men istället till LAN1. Jag kan ju alltid prova.
Synd att de två publika IP'n delar bandbredd så man inte får ut 100/10 x 2... hade ju vart fint annars
Just nu kör jag i routerläge och försöker lugna mig med det iofs. Skall prova switchläge igen. Sist jag provade fick jag bara ut halva nerhastigheten, dvs runt 50mbit, men det måste ha varit något felinställt. Skall kolla igenom inställningarna i routern.
Synd att de två publika IP'n delar bandbredd så man inte får ut 100/10 x 2... hade ju vart fint annars
Just nu kör jag i routerläge och försöker lugna mig med det iofs. Skall prova switchläge igen. Sist jag provade fick jag bara ut halva nerhastigheten, dvs runt 50mbit, men det måste ha varit något felinställt. Skall kolla igenom inställningarna i routern.
Wow, utförlig review! Tack!
Själv har jag A3 versionen och jag har inte läst igenom testet än utan bara bläddrat igenom snabbt, men det verkar inte stå något om just A3.
Har för mig svagt att A4 var en "nergradering" jämfört med A3:an, medan allt under A3 har varit sämre också. Fast jag kan minnas fel, var säkert ett par, tre år sedan jag läste det.
Själv har jag A3 versionen och jag har inte läst igenom testet än utan bara bläddrat igenom snabbt, men det verkar inte stå något om just A3.
Har för mig svagt att A4 var en "nergradering" jämfört med A3:an, medan allt under A3 har varit sämre också. Fast jag kan minnas fel, var säkert ett par, tre år sedan jag läste det.
Jag kör för övrigt FW 1.20 på min
Detta fann jag lite snabbt nu när jag letade, sen om det stämmer vet jag ej:
Detta fann jag lite snabbt nu när jag letade, sen om det stämmer vet jag ej:
Here's what someone over at broadbandreports.com posted on the differences between the Revisions:
A1 had heat issues and the heatsink can fall off the NPU
This one has green amber lights
Memory Packet Buffer on Gig port was only 96KB
A2 introduce Bright Blue Amber Lights
It too had offered 96KB for Memory Packet Buffer
Fixed heat issues heatsink doesn't fall off the NPU
A3 introduced a new PCB and ROHL certified
Realtek Gig Controller introduced
Memory Packet Buffer now 832KB
Last expensive model produced.
A4 introduced a new PCB and ROHL certified
Realtek Gig Controller