Vi har ett hus som slutbesiktigades för snart 2 år sedan. Hur går man tillväga/gör för att genomföra en 2 årsbesiktning? Förstår att man får betala den själv. Bryr sig husleverantören om resultatet av en sådan besiktning? Vi har byggt med totalentreprenad enligt ABS 05
Vi är tacksamma för synpunkter/tankar i detta ämne
 
Om du inte upplevt några större problem med huset så hade jag struntat i att göra en besiktning med en besiktningsman. Ta istället själv och kolla igenom huset noggrant och rapportera in det. Det är i sin tur husleverantörens uppgift att antingen fixa eller bestida genom att ta dit en egen besiktningsman. Kan dick vara smart att hyra en fuktmätare till badrummen och kontrollera det själv...

Det är inte värt 5-15 tkr för att en besiktningsman skall komma och lulla rundor om du hittills inte haft några bekymmer med huset....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.