Anade det, har du redan antennen? Jag en på mitt tak från förra ägarens tid jag vill bli av med.

Jag har två antenner men är inte nöjd med dem. För att få bättre kontakter måste jag installera en ny antenn på högre höjd, därför är masten 5 m lång. Vad har du för antenn? HF VHF UHF? Kanske en bild?
Pirx

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nyfiken varför tv-antenn på 2020-talet? Glöm inte hänga upp en uggla och lägga några gummiormar på taket för att slippa fågel-toa! ;)
För att det är bättre än fiber.(läs på Boxers fb-sida)

K kadett pirx skrev:
Jag har två antenner men är inte nöjd med dem. För att få bättre kontakter måste jag installera en ny antenn på högre höjd, därför är masten 5 m lång. Vad har du för antenn? HF VHF UHF? Kanske en bild?
Pirx
Vet inte alls om det är för både radio och tv, men gissar det. Skickar ett pm med bild under dagen.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vet inte alls om det är för både radio och tv, men gissar det. Skickar ett pm med bild under dagen.
Eftersom @kadett pirx skriver ”Inte TV-antenn. Jag behöver en bra antenn till min radiosändare.” så lär det vara för amatörradio å då fungerar inte en vanlig ”radio-/tv-antenn” utan det är speciella antenner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.